Time to go home

21 april 2017 - Tibubeneng, Indonesië

Zó. Het is tijd om naar huis te gaan. Zo voelt het, maar eigenlijk ook niet.
Vanaf het moment dat ik voet op Indonesische bodem zette is de tijd helemaal hard gegaan. Hoewel ik ook over bijvoorbeeld de Cameron Highlands in Maleisië niets heb kunnen schrijven.
De tijd lijkt hier zo veel sneller dan thuis te gaan, tijd nemen om te schrijven lukt niet altijd.

Ik wil nog zo veel schrijven over Indonesië, ik ben hier bijna een maand het is absoluut te kort voor dit land. Ik heb Java, Bali en Lombok bezocht en ben nu weer op Bali aangezien ik zondagavond op Denpasar airport in Bali moet zijn.

Afgelopen weken zijn gevlogen, vorige week vrijdag was ik nog op het eiland Lombok. Nam ik een surfles en ging ik samen met Esther en Nathalie uit in een surfersbar. Waar we na afloop zingend op straat eindigde, het maakte niet uit welk nummer op de gitaar gespeeld werd, wij zongen onze eigen song.

Na de vulkaan hikes ben ik een week in Ubud gebleven deze week heb ik veel voor thuis gedaan, uitgezocht en gemaild. Tijdens deze week leerde ik Esther kennen, ik volgde haar al op Instagram maar nu waren we bijna op dezelfde plek en besloten we samen een drankje te doen.
Dat drankje deden we vanavond weer, bijna drie weken later.

Na ubud zijn we samen vertrokken naar Gili-trawangan één van de 'bountyeilanden' van Lonbok. Gili- trawangan wordt ook wel Gili-t genoemd. Het is het grootste eiland en wordt ook wel een party eiland genoemd. Samen met Esther had ik daar drie nachten geboekt. Vrij lang maar de eerste dag waren we al helemaal kwijt aan reizen. Onze boot voer op Aziatische tijden, 12 uur afmeren werd 2 uur en toen we aan boord wouden gaan kwam er iemand naar buiten, met een mompel over no petrol. Dus nog een dik uur gewacht voor we eindelijk op weg konden. De tocht naar gili was 1,5 uur dus daar aangekomen waren we gaar. Aten we op de nachtmarkt en maakte we plannen voor de dag daarna. Daar we op een party-eiland zaten zijn we ook een drankje gaan doen die avond. Drankjes en dansjes en de lokale verkopers 500x vertellen dat je geen drugs of mushrooms wil kopen.

Na een geslaagde avond zijn we de volgende morgen het eiland rond gelopen, hebben we gesnorkeld en veel ontspannend in de zon. De avond verliep als de avond daarvoor, eten, drankjes en dansjes met die dag daarna een snorkeltrip rond alle drie de gili eilanden. Tijdens lunchtijd hadden we een stop op Gili-air, dit eiland was zo mooi dat we besloten daar ook een nachtje te slapen. Die avond eten en onderweg naar de fullmoon party verdwaald, teruggekeerd en maar gaan slapen naar het bagger avontuur. Die ochtend door naar Gili-air waar wij ook Nathalie leerde kennen, van met zn 2e reizen gingen we door naar met zn 3e reizen.

Na gili-air zijn we met zn 3e verder gegaan naar Kuta - Lombok, de bekende surfspot. Daarnaast is kuta lombok een stuk minder touristisch en konden we daar van de authenticiteit genieten. Echte locale bezigheden en mensen. Op Kuta namen we alle drie surflessen, dat was enorm gaaf! Staan op een plank op het water en nog eens met een rotvaart ook.

1. PJF van Kampen:
    22 april 2017