Pai

18 november 2016 - Tambon Wiang Tai, Thailand

De dag na de tweede dag van de viering van Yi Peng en Loi Krathong zijn wij met de minivan naar Pai gereisd. Dit is een autorit van vier uur, door de bergen, kromme en smalle paadjes met behoorlijke hoogteverschillen.
Karlijn zat in dezelfde minivan als wij dus nog even samen reizen voor we in Pai afscheid zouden nemen.
Tijdens de reis heerlijk geslapen (net als dus tijdens ongeveer alle reizen).
Eenmaal in Pai aangekomen via maps.me (een app) ons hostel opgezocht, er heen gelopen en ingechekt. We zouden in een typisch bamboe hutje verblijven voor tenminste één nacht.
Helaas weinig schoons aan het hutje, slechte wifi en erg gehorig dus na inchecken direct op zoek gegaan naar een slaapplek voor de komende dagen.
Daarbij ook direct onze terugreis van Pai naar Chiang mai bij de busmaatschappij geboekt. 20 november weer terug naae Chiang mai en de 21 door naar Bangkok om de 22e naar Myanmar te vliegen.
Na de busreis ook een prima slaapplek voor de komende drie nachten gevonden, de rest van de dag ontspannen en redelijke tijd gaan slapen.

2e dag in Pai in de ochtend direct van slaapplek gewisseld en daarna een motorbike gehuurd voor de komende 24 uur. Daarop ruim 100km die dag rondgereden, over een elephanttrail, off the road, mini dorpjes in en langs een hotspring met een watertemperatuur rond kookpunt! Genoten en het idee opgedaan om in Myanmar een scooter te kopen voor onze vervolgreis, stof tot nadenken.
De avond wezen eten, de markt in Pai bezocht en ultiem toerist gespeeld in een hippiebar.
Daarbij ook een dagtrip geboekt voor de dag daarna.

Dag 3, de dag van de dagtrip(vandaag) De lodgecave, hotspring, waterval, viewingpoint en een sunset in de pai canyon!
10 uur in de ochtend opgehaald bij hostel. Door het busje volladen met andere tripgangers en vervolgens naar de 1e bestemming. De lodgecave, een grot vol stalagmieten, stalactieten en vleermuizen. Enorm indrukwekkende, groot en bijzonder. De grot is al heel oud, je kunt er ook oude prehistorische muurtekeningen zien!
Na de drie grotten een goed verzorgde lunch met fried rice, water en fruit. Daarna door naar het viewpoint en snel door naar de hotspring. Wen natuurlijke bron met warm water, een graad of 30 en super helder water.
Daar een uurtje ontspannen en town naar de waterval die niet heel bijzonder was. Snel racen naar de pai canyon voor de zonsondergang waar we enorm van genoten hebben.
Toen was het al 7 uur voor we terug op het hostel waren. Vervolgens zijn we de stad in gegaan voor iets te eten, hierbij kwamen we Kaj en Charley tegen, hier hebben we mee gegeten en zijn we naar een live muziek bandje gegaan.
Nu is de dag uit, morgen onze laatste dag Pai. Spullen inpakken en overmorgen vroeg met de bus naar Chiang mai!

1. Patrick Huizen:
    18 november 2016
    Super leuke verhalen, geniet !!