Chiang mai

13 november 2016 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren na een treinreis van 14 uur aangekomen in Chiang mai. Treinreizen is prima de nachttrein van Bangkok naar Chiang mai wordt ook door iedereen aangeraden. Side note die je daar bij moet maken is dat je tijdig je ticket boekt. Niet zoals wij 30 uur voor gepland vertrek, waardoor er enkel zitplekken in de 3e klas beschikbaar zijn.
De treinreis was een bijzondere ervaring alle slaaphoudingen doe mogelijk zijn op een 2 persoons treinbankje zijn geprobeerd.
De terugweg hebben we tijdig geboekt dus zijn we verzekerd van een bedje en dus betere nachtrust.
Thaise treinen rijden tussen de 40 en 70 km/pu, maar je komt wel door enorm mooi landschap heen en het is voordeliger dan met de bus.

We hadden vooraf contact gehad met Karlijn (die we eerder ontmoet hadden in Bangkok) die ook Chiang mai en het Loi Krathong festival op de planning had staan. Met zn 3e een kamer geboekt en gisteravond elkaar weer ontmoeten bij het hostel. Puck en ik zijn de 1e avond de 'zaterdagmarkt' over geweest, dit is een minimaal 1km lange markt waar je eten, souvenirs, prullaria, kleding en zo nog veel meer kan kopen.
Die avond afgesloten bij het hostel met Karlijn, Puck, Kaj en, Charlie (deze laatste twee hebben we pas die avond bij het hostel ontmoet).

Zondagochtend(vanochtend) begonnen met een rondje hardlopen, ook om 8 uur in de ochtend is de temperatuur en benauwdheid hier al goed op gang.
Na het rennen met Karlijn en Puck de stad in, marktjes, ontbijten, fruit, avocado en groentes kopen.
Daarbij heel de dag tempels bezocht, heel chiang mai zit vol met adembenemend mooie tempels.
Ook hebben we veel Krathongen (papierennlantaarns) gezien zowel gekleurde als witte.
Na alle Tempel bezoeken gaan ontspannen van onze marktaankopen een guaccamole gemaakt en die gegeten.

Na deze verdiende pauze terug naar de stad voor de openingsceremonie van Loi Kathrong en vervolgens de zondagsmarkt over, eveneens minimaal 1km en ditmaal met zn 5e aangezien Charlie en Kaj ook aansloten. Met 5 mensen een mega markt over resulteert in 4 uur lang op de markt lopen. Tevens hebben we daar ook avondeten gescoord!
Papayasalad, mijn nieuwe lievelingsgerecht!