Discover Bangkok

29 oktober 2016 - Bangkok, Thailand

Na gisteren uit geweest te zijn vandaag een minder volle planning. Wat rondlopen, weer fris voelen en een beetje shoppen. Puck en ik willen beiden een broek hier kopen en als hoofddoel van vandaag hadden we het kopen van ongesneden fruit.
Ongesneden fruit kopen voor een goede prijs bleek onmogelijk te zijn. We konden rondom de khaosan road niet de juiste kraampjes vinden.
Wel heerlijk door de stad gelopen, verschillende hapjes van streetfood kraampjes geprobeerd (zoals springrolls!).
Bangkok is prima te verkennen ter voer, alleen moet je wel lef hebben met oversteken.

Vandaag nam thailand afscheid van de koning, dat betekent dat per dag zo'n 10.000 thai naar het grand palace afreizen. Al deze mensen gaan in de rij staan tot ze naar binnen mogen om afscheid te nemen. Iedereen is donker gekleed.
Er rijden continu shuttle bussen, op drukke plekken delen vrijwilligers water en eten uit aan de mensen die naar het Grand Palace onderweg zijn.
Voor mij als toerist is het heel bijzonder om te zien, een land dat zo veel geeft om de koning. 10.000 mensen die uren in de rij staan om afscheid te mogen nemen. O en bovenal de al zo arme Thai die eten en drinken weggeeft als laatstd eerbetoon aan de koning. Het is bijzonder en mooi tegelijk.

Vandaag ook Skype met thuis, stiekem wat moeilijke momenten en realisatie dat hier niet alles is.
Morgen naar de floating market en wederom opzoek naar ongesneden fruit!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl