Floating market, toch anders.

30 oktober 2016 - Bangkok, Thailand

Wekker om 6:30 zodat we om 7:00 op de afgesproken plek zouden zijn. De tuktuk chauffeur van gisteren waarmee we. Voor 30 bath overeen gekomen waren om naar de market te gaan.
Eenmaal op de juiste tijd en plek wordt al snel duidelijk dat er van een vergissing spraken is. De tuktuk chauffeur dacht dat we naar de grootste floating market van Thailand wouden. A ruim 100 km verderop, met een prijskaartje van ruim 1000 bath. Het is duidelijk dat we niet dezelfde bestemming voor ogen hadden, puck en ik besluiten naar de markt te lopen die volgens maps.me maar een kleine 5km lopen is.
Onderweg komen we een hele leuke andere markt tegen en besluiten we de speedferry terug richting 'huis' te nemen. Ditmaal met ongesneden fruit en een zoete roti op zak! Naja de roti natuurlijk opgegeten!
Terug naar het hostel, verdere plannen maken en even stilzitten, steeds afstanden lopen in +30 graden is best intensief!

Tijdens onze zoektocht kregen puck en ik samen een lift op 1 scooter van een militair uit het thaise leger. Hij vond ons er vast maar verdwaald bij lopen!

Later hebben we besloten de chatuchak markt te bezoeken, dit is werelds grootste overdekte markt. Deze markt telt ruim 10.000 kraampjes. Deze hebben we vast niet allemaal gezien, maar een deel wel! Na deze dag zijn we aardig uit 'ge-markt'. Omdat we backpacken kunnen we toch niet zo veel meenemen, dat scheelt erg in de aankoopdrift.
Na de markt op eten uit gegaan en naar het hostel waar we nu zijn.
Avondje niks, lezen, schrijven en muziek luisteren.

Het valt mij enorm op hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Dan heb in het niet over de opdringerige tuktuk chauffeurs, de taxichauffeur of de verkopers op de khaosan road die je proberen op te lichten.
Dan heb ik het over een militair die je een lift geeft op zijn scooter. Iemand die met je meeloopt omdat je aan de verkeerde kant van het busstation staat of de buschauffeur die een extra stop inlast om jou op de juiste plek er uit te laten.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade