De eerste dag in Bangkok

26 oktober 2016 - Bangkok, Thailand

Na een brakke nacht, weinig slaap en tijdsverschil van +5 uur veilig en wel met al onze bepakking geland op Bangkok.
Eerst opzoek naar een pinautomaat en water.
De wisselkoers staat hier €1 voor 35 Baht. Hij heeft voordeliger gestaan maar daar hebben wij nu niets aan.
Na aankomst met Puck in overleg, voor 2x 90 Baht met het OV naar onze airbnb of een taxi die ons sowieso het dubbele gaat kosten. Dus de reisgaarheid gekozen voor wen taxi, 500 Baht voor meer dan een uur reizen en twee tolpoorten. Prima deal en voor de deur afgezet.

Inchecken, tassen neerzetten, de kamer verkennen en opzoek naar eten.
Het ruikt hier op straat overal naar urine, maar na een halve dag ruik ik het al veel minder.
O en een rooftop room klinkt leuk, tot de realiteit de rooftop a 5 verdiepingen hoog zonder lift is natuurlijk. Rooftop in Thailand is goed voor de conditie.
Maar terug baar iets te eten. We zijn dooe de straatjes gelopen, van fruit tot stukken dood dier of zelfs levend dier, ze verkopen het hier op straat! Wij hebben het gehouden bij wat verkennen en weinig feitelijks gekocht.

Terug naar de kamer, 19:00 begint hier de lokale tijd voor eten. Wij hebben nog een powernap gedaan en zijn genieten van dr eerste avond streetfood.
Eten aan de doorgaande weg, rakelings langscheureurende motorvoertuigen. Terwijl je je slecht te identificeren maaltijd eet.

-Rouw-
Van de rouw merken we in gedragingen weinig, wel zien we veel borden. Herdenktekens en afbeeldingen van de overleden koning.
Uit respect dronken wij geen alcohol bij onze streetfood maaltijd. Veel andere mensen drinken in publiek gewoon alcohol zagen wij later.

Vanavond gebruiken we om plannen te maken voor morgen en daarna. We willen weg uit de stad, maar eigenlijk ook weer niet.