PADI duikbrevet

4 november 2016 - Pro Bike Company Limited, Thailand

Puck en ik zijn donderdag begonnen aan onze driedaagse duiktraining, na behalen van alle vereisen krijgen wij een officieel PADI certificaat. Dit betekent dat we bevoegd mogen duiken in open water en ook duikgear mogen huren.

De eerste dag was theorie en laagwater training. De theorie duurde uren en werd afgesloten met een examen. Puck had een score van 94%, waarbij ik 88% behaalde.
Na de theorie was het tijd voor lunch en daarna laagwater training. We begonnen in zee maar die was te troebel en onrustig, we hebben het afgemaakt in het zwembad en daar ruim twee uur gezwommen.

Dag 2 begon al on 7 uur in de ochtend, we namen met nog 30 andere de boot van 8 uur naar de duikplek die op 1,5 uur varen lag(sail rock).
Helaas is mijn evenwichtsorgaan niet aan zee gewend en werd ik zeeziek. Het duiken zelf was heel gaaf, in open water de oefeningen uit t zwembad herhalen en zeker 40 minuten op 12 meter diepte duiken.
Na de 1e duik lunchpauze op de boot(deze heb ik overgeslagen want elke minuut op de boot ben ik ziek). Na de lunch weer duiken, puck trok de tweede ronde niet, begon te hyperventileren en heeft besloten voor die dag te stoppen. Als ze morgen drie duiken doet haalt ze alsnog haar PADI.
Ik moet morgen nog twee duiken voor mijn PADI en hoop op een kalmere zee. Daarbij morgenochtend direct een pilletje tegen zeeziekte en hopen dat het een betere dag zal worden.
Nu al zin om morgen te duiken, dus dat komt vast goed.

1. Alie:
    6 november 2016
    Ha Doris. Wat leuk dat je zo geniet. ZIjn er mooie koralen en vissen te zien? Het is leuk om op deze manier de reis te volgen.