Terug naar Thailand

13 december 2016 - Mueang Chiang Rai District, Thailand

Alweer een dikke week na de laatste update. De tijd blijft vliegen hier, dagen zijn vol en druk en de kunst is om volle maar niet overvolle dagen te creëren.

Momenteel zitten we weer in Thailand, na Myanmar was Laos de planning daar willen we over land binnen komen. De grens tussen Laos en Myanmar is gesloten door rellen dus de enige manier is terug naar Thailand. Dit was een iets tijdrovende bedoeling aangezien de grensovergang die we in gedachten hadden onbereikbaar bleek voor toeristen door de rellen in het gebied dat je moet doorkruisen. We zijn dus vanaf Chaungtha beach terug naar Yangon gegaan met een busreis van 8 uur. Vervolgens een nachtje in Yangon en toen de volgende avond van Yangon naar de grensovergang die wel open is voor toeristen wederom een busreis van 12 uur, daar moesten we lopend de friendshipbridge van Myanmar naar Thailand oversteken, hebben we een scootertaxi gepakt naar het busstation en een bus van 7 uur naar Chiang mai genomen en van Chiang mai zijn we nog met de bus naar Chiang rai gegaan. Al met al waren we 28 uur later op onze bestemming in Chiang rai aangekomen. Een super lange reisdag, dus voorlopig wel even klaar met het reizen.

Chiang rai is het plaatsje wat we graag nog wouden bezoeken in noord Thailand maar waar we eerder geen tijd voor hadden. Inmiddels hebben we hier twee heerlijke relaxe dagen gehad en gaan we morgen door naar de de grensplaats met Laos. Vanaf daar willen we de grens oversteken en nemen we de slowboot naar Luang prabang in Laos. Deze boot gaat van zonsopgang tot zonsondergang varen, dan moeten we een hostel vinden en de volgende dag weer een volle boot dag.

In Laos zullen Puck en ik onze wegen scheiden om sowieso solo twee weken te gaan reizen. Hoewel ik het solo noem ben je vrijwel nooit alleen en ontmoet je veel andere backpackers. Het solo reizen vinden we beiden spannend maar we kijken er ook naar uit na bijna twee maanden intensief samen reizen.

De kerstdagen komen er inmiddels aan, heel vreemd met bijna 30 graden, volle bak zon en dan toch her en der een kerstboom en kerstversiering.
Onze kerst accomodatie hebben we al geboekt, die gaan we sowieso samen vieren! Voor nu nog even genieten van het super rustige plaatsje Chiang rai, o en ik voeg foto's bij van de witte tempel hier, die echt heel indrukwekkend is!