Laos slowboot en Luang prabang

20 december 2016 - Luang Prabang, Laos

Zoals al in de vorige update geschreven zijn Puck en ik bij aankomst in Laos beiden onze eigen weg gegaan. Na aankomst in Laos heb ik de slowboot naar Luang prabang genomen de eerste dag samen met Puck. Die nacht overnacht in het havenplaatsje Pak beng, dat alles behalve bruisend is. De enige mensen die daar komen zijn de mensen die de slowboot nemen. De plaats heeft naast accomodatie en goed ontbijt ook niets te bieden.
Na de overnachting zijn we opnieuw de boot op gegaan voor een volle dag varen. Die ochtend hebben we onze wegen gescheiden.
De slowboot zelf zou indrukwekkend en mooi moeten zijn, helaas was het weer grijs en koud en heb ik weinig van de schoonheid van de omgeving meegekregen. Wel heb ik heerlijk geslapen en mn boek uitgelezen en daarbij plannen gemaakt voor Luang prabang.

Eenmaal aan in Luang prabang was het nog 7 km naar de accommodatie. Met zn 5e zijn we gaan lopen en hebben we het laatste stukje gelift omdat het donker werd.
Ingecheckt in het hostel en door naar de Nightmarket die aangeraden werd voor lekker eten.
Niets minder waar, overal bergen vegetarisch eten!
De eerste dag in Luang prabang ben ik met mensen uit het hostel naar de monniken geweest, deze lopen door de straat en krijgen tijdens deze wandeling naar de tempel aalmoezen.
Indrukwekkende maar toch ook erg toeristisch.
De dag daarna de watervallen geweest, indrukwekkende, zo veel plateaus, helder blauw water en zo'n ontspannen sfeer. Ik heb de waterval deels beklommen en ben naar een geheim deel gegaan waar verder niemand was. Die avond uit eten geweest met een groepje mensen die ik ontmoet had, eten wordt hier gevolgd door drankjes bij Utopia en uiteindelijk gaat iedereen naar de bowlingbaan. De bowlingbaan staat hier gelijk aan stappen en feeste.

In de namiddag besloten een motorbike te kopen, een Honda Win. Deze koop in de namiddag voldaan en vervolgens de gelukkige eigenaar van een motorbike all the way to Vietnam.

Vandaag koffie met puck en daarna alles doorgesproken met puck. Puck heeft ook een motorbike gekocht.

Morgenochtend vroeg reizen we zo'n 300 km op de motorbike, het schakelen is een kwestie van oefenen. Puck en ik hebben besloten de eerste dag samen te rijden en dan wel weer te zien. Mij zijn de dagen als solo backpacker erg goed bevallen.

In Luang prabang is de waterval de allermooiste plek om naar toe te gaan. Hier voeg ik dan ook foto's van bij, het water is helder blauw en de waterval is oneindig.

Nu snel douchen, ontbijten en wegwezen op de motorbike!