Cambodja en nog een rondje

30 januari 2017 - Phnom Penh, Cambodja

Na de raceday zat puck haar verjaardag er al aan te komen! Vanaf Siem Reap zijn we wederom naar Phnom Penh gereden om Puck haar visum voor Vietnam aan te vragen. Eenmaal in Phnom Penh bleek het best een tijdrovend klusje en besloten we de visa service van het hostel te gebruiken. Na één nacht door naar Kampong cham het idyllische franse hangmat-eiland bleek later. Kampong cham was ons aangeraden als ultieme chill plek aan de mekong in Cambodja. Eenmaal daar aangekomen was het zeker idyllisch, een klein stukje Franse kolonie in Cambodja. Franse kolonie omdat er enkel Frans gesproken werd bij het hostel, na drie dagen kon ik geen frans meer horen. De plek was ultiem, slaoen5in hangmatten onder bamboe afdakjes, de beste french toast en crêpe en elke avond met zn alle gezamenlijk eten. Er werd dan door de host gekookt, echter miste wij wat aansluiting door de taalbarrière.
Puck kocht een taart voor haar verjaardag en iedereen had taart als nagerecht, dat was heek tof! Daarbij hebben Puck en ik genoten van wijntjes aan de mekong rivier.

Na drie nachten was het genoeg en gingen we terug nast phnom penh (4e keer!!!) om ouck haar visum op te halen en voor de viering van het Chinese Nieuwjaar! Het visum was geregeld en het nieuwjaar is mert een familie dingetje, weinig feestjes, geen muziek of vuurwerk en een opvallend rustige stad, zelfs een aantal lokale markten waren gesloten.
Na twee nachten zoeken naar feestjes en eten op de lokale markt waren we even klaar met het hostel leven. Eerder al had ik Puck gezegd weer eens een keuken te willen hebben, eitje bakken, salade maken dat soort dingen. Dus op zo'n chille dag even samen airbnb bekeken en ook booking, kwamen we bij de actie van boeking.com waarbij je 15 euro korting krijgt als je met een code reserveert. De eigenaar van de code krijgt 15 euro korting en de gebruiker van de code enige voorwaarde is een boeking boven de 30 euro. Puck heeft dus met mijn code gereserveerd en we hebben op een boeking vab 34 euro beiden 15 euro terug gekregen! Mooie deal al zeg ik het zelf!

Dagje appartement, eitjes koken, pompoensalade maken en broodjes afbakken. Hangen op onze eigen bank, douchen en toiletteren met de deur open en de muziek aa! O en we hebben zelfs de was gedaan! Al met al super chill, 1 nacht is voldoende. Vanochtend zijn we vertrokken uit het appartement, puck richting de grens met Vietnam ik terug de binnenstad van Phnom Penh in. Mijn visa gaat pas 4 februari in dus ik heb nog wat tijd in Phnom Penh en omstreken. Puck heeft via een oproepje op Facebook motormaatjes gevonden voor de tocht van zuid naar noord Vietnam. 7 februari komt peter aan in Ho Chi Minh en zullen wij samen op de motor onze tocht van zuid naar noord inzetten!!

1. S van Kampen-Kuipers.:
    31 januari 2017
    Doris.
    Wat zijn jullie een bevoorrechte generatie.om al die avonturen,mensen en landen te kunnen bezoeken.Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet samen met Peter
    Liefs en tot ziens Oma van Kampen