Kampot, sihanoukville, coconutbeach en terug

20 januari 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

Wauw, een nachtje in kampot was voldoende. Ondanks dat internet schreef dat Kampot de backpackplek was was er nagenoeg geen leven, weinig backpackers en sowieso niet te veel accommodaties. Dus ik moet het fout onthouden hebben, Kampot was mijn tussenstop, de vokgende dag door. Allereerst naar Bokor hill, een verlaten stad in de bergen bij Kampot. De stad gebouwd tijdens de Franse revolutie, verlaten na het vertrek en vervolgens bezet door de rode khmer. Ook die zijn vertrokken en toen is er niemand meer gaan wonen, nu is het er griezelig en tof tegelijk.
Daar heb ik even genoten van wat historie om vervolgens mijn route te vervolgen naar Sihanoukville het kustplaatsje dat overigens wel stikt van de barretjes en uitgaansgelegenheid. In sihanoukville een bungalow gedeeld met Puck, Teun en Michiel, waarop ik besloot de volgende ochtend naar Koh rong te vertrekken, om specifiek te zijn coconutbeach. Een stralend wit strand, tentjes op het strand om te overnachten en een azuurblauwe zee. Puck, Teun en Michiel vonden dat ook wel een tof plan dus met zn 4e die ochtend de speedboat gepakt en twee nachten op coconutbeach vertoeft. Veel ontspannen, hangmat hangen, zwemmen in de zee en zwemmen met lichtgevende plankton na zonsondergang.
Terug in sihanoukville na twee nachten direct de motor gepakt en aan de terugreis naar Siem Reap begonnen, de eerste dag voorbij Phnom Penh gereden en de tweede dag tot aan Siem Reap gereden. Inmiddels in Siem Reap, ben er twee dagen voor het hardloopevenement aangekomen. Gelijk de dag van aankomst mijn racepack opgehaald!
Vandaag een chilldagje zonder alcohol en morgenochtend rennen! Ontzettend veel zin in maar ook spannend, mn conditie is natuurlijk echt slechter geworden. K zie ook echt wel weer uit naar trainen met hardlopen in Nederland. Maar voor nu, relax en genieten morgen!!

Vandaag de accommodatie voor Ho Chi Minh geboekt, minder dan twee weken voor Peter hier is!!