Phuket

10 november 2016 - Bangkok, Thailand

Phuket schrijf ik vanaf Bangkok, de stad was voor ons maar een korte tussenstop. De 'old town' van Phuket heeft maar weinig te bieden. Een beetje shopping, marktjes, een viewingpoint en wat apen. Allemaal hebben we bekeken op onze tweede dag, de eerste dag zijn we er op uit gegaan om een lokaal busticket naar Bangkok te boeken.
Busreis geïnventariseerd, terug naar het hostel en wat nachtrust pakken. Van ons beiden is de lunch slecht gevallen dus de sfeer van die dag was er een beetje uit,, de eerste maaltijd die niet goed voelt. Veel slaap zal helpen en morgen (9 november een nieuwe dag). 9 november zijn we snel ons tickets gaan boeken, 18:30 vertrektijd en de geschatte reistijd zou 12 uur zijn. Na het boeken van de busreis zijn we de stad gaan verkennen, in een taxi de hele stad door. De tempels, big buddah, het viewingpoint en de lokale markt. Tegen de avond terug om de bus te pakken, rond 17:00 liepen we het station al binnen, voorbereid om nog 1,5 uur te wachten. Tot we een gratis upgrade naar de VIP-bus aangeboden kregen, maar dan moesten we wel direct de bus in gaan.
Dat leek ons een prima plan, ruime stoelen, dekentje, water en een kussen.

Na 12, 5 uur aangekomen in Bangkok, de metro gepakt naar Hua Lampong - het railway station van Bangkok - hier hebben we voor morgenavond (11 november) een treinticket geboekt naar Chiang Mai.
Op dit moment zitten we onze verdere reis een beetje te plannen, we willen door naar Chiang Mai, Pai, terug naar Bangkok en dan vliegen naar Yangon (Myanmar op 21 november).